Renata Žemaitienė redaktorė
Nr. 32 2015.11
renata.zemaitiene@tmd.lt

Apie namų darbus

„Tačiau realybė tokia, jog daugelis pardavimo profesionalų taip ir neatlieka paprasčiausių „namų darbų”.

 
„Žodis „namų darbai” jums tikriausiai primena mokyklinį suolą, rimtą mokytojos veidą ir laiką, praleistą prie knygų, o ne žaidžiant su draugais lauke.
 
Atrodytų, sulaukę vyresnio amžiaus, nuo šių įsipareigojimų jau esame atleisti. Patys renkamės veiklas, patys priimame sprendimus ir atsakomybę už rezultatus. „Namų darbų” sindromas telieka vaikystės prisiminimu, kuris suaugusiems nebereikalingas, nes viską, ko reikėjo, mes jau išmokome. Tačiau ar tikrai?
 
Su konsultantais dėliodami jau 11-osios metinės pardavimų konferencijos programą kalbėjomės apie tai, kas aktualiausia pardavimo vadovams šiandien. Kiekvieną kartą rinka tarsi reikalauja „sužinoti kažką nauja”, išgirsti metodą ar receptą, kuris leistų laimėti kiekvieną sandorį.
 
Tačiau realybė tokia, jog daugelis pardavimo profesionalų taip ir neatlieka paprasčiausių „namų darbų”: vertės teiginiai silpni, kliento poreikis nesuprastas, o mintyse giliai įsišaknijusi mintis „mūsų kaina per aukšta”. Tai temos, kurias diskutuojame jau dešimtmečius ir prie kurių vėl grįžtame šiemet. Taip, mieli ponai, logika čia paprasta: neatlikus namų darbų, negalima pereiti į aukštesnę klasę.
 
Todėl namų darbus gauname. Gyvenimas mus visada patikrina, išmokome jo pamokas, ar ne. Kartais sukelia tokių situacijų, kuriose laikome savotišką egzaminą. Tokia patikra leidžia pastebėti, ką darome gerai, kur verta pasistengti. O svarbiausia, tai padeda mums suvokti, jog yra didžiulis skirtumas tarp „žinoti” ir „daryti”. Kaip sakė žymus vokiečių dramaturgas Jozeph Hofmiler, pats trumpiausias atsakymas į bet kurį klausimą visada yra žodis „veikti”.
 
Linkime jums šiandien bent vieno tikro veiksmo: nesvarbu, ar tai bus vakare išspaustos šviežių morkų sultys, skambutis artimam žmogui ar registracija į mokymus, kurią padarysite tiesiog dabar :)
 
Nes mus keičia tik tie namų darbai, kurie yra atlikti.